استادان اصفهان علیه آلودگی هوا

هم‌فکری و به اشتراک گذاری دانش در زمینه علل، آثار و راه‌کارهای مقابله با آلودگی هوای اصفهان

استادان اصفهان علیه آلودگی هوا

هم‌فکری و به اشتراک گذاری دانش در زمینه علل، آثار و راه‌کارهای مقابله با آلودگی هوای اصفهان

استادان اصفهان علیه آلودگی هوا

به نام خدا

این وبلاگ توسط جمعی از استادان دانشگاه‌های اصفهان که امضاءکننده نامه بهمن‌ماه 1392 برای مقابله با آلودگی هوای این شهر بوده‌اند ایجاد شده است. هدف از آن هم‌فکری و هم‌افزایی تلاش‌های همه اقشار در جهت حل این مسئله مهم و بهبود مستمر و پایدار کیفیت هوا و جلوگیری از آثار زیان‌بار و غیرقابل جبران پدیده آلودگی هواست.
رئوس مطالب این سایت را می‌توانید با استفاده از نرم افزارهای خبرخوان نیز روی کامپیوتر یا گوشی و تبلت خود دریافت نمایید.
آخرین نظرات
جمعه, ۹ اسفند ۱۳۹۲، ۰۶:۵۲ ب.ظ

برگزیده دو سخنرانی مرتبط رئیس جمهور

رئیس جمهور در نشست مشترک دولت و مجلس برای بودجه 1393:
اگر بگویم در زمینه محیط زیست، در بخش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ نظیر تهران، اصفهان، اراک مشهد، تبریز، اهواز و امثال اینها به بحران رسیده ایم، درست است. این شرایطی است که مردم در هوای آلوده تنفس می‌کنند. نکند کم کم دیدنِ آسمانِ آبی برای مردم تهران تبدیل به خاطره شود. مبادا دست روی دست بگذاریم و فردا دیدن آسمان آبی در کلانشهرها برای فرزندان امروز رویا شود. ما نمی توانیم در این وضعیت، در خصوص مساله آلودگی هوا دست روی دست بگذاریم. شدت استفاده از انرژی قابل قبول نیست. متوسط مصرف سرانه انرژی در ایران دو برابر مصرف جهانی است. اگر در کشورهای دیگر برای دو برابر شدن مصرف انرژی 45 سال زمان می برد، در ایران با 12 سال، مصرف انرژی ما دو برابر می شود. این معنایش این است که نمی توانیم سرمایه ملی را تبدیل به دود و سم کنیم.

رئیس جمهور در دیدار با روسای دانشگاه‌ها:
از بحث‌های سیاسی هم بگذرم. در گرفتاری‌های مردم، مشکلات مردم، دانشگاه نمی‌خواهد بیاید. در محیط‌زیست نمی‌خواهد بیاید در هوای آلوده نمی‌خواهد بیاید وارد شود. من نمی‌خواهم بگویم تحقیقات بنیادین انجام ندادیم اما امروز برخی از تحقیقات کاربردی مورد نیاز جامعه ما یک ضرورت و وظیفه است، امروز بیاید در هر استانتان جهانی بیندیشید و ملی و محلی حل کنید. در استان خودتان، دانشگاه خودتان، دانشگاه استان نمی‌خواهد به مسایل استان بپردازد. برایش راه‌حل پیشنهاد کند.، تحقیقاتش را در آن مسیر قرار دهد.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۰۹
isfpap-admin-iut

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی