استادان اصفهان علیه آلودگی هوا

هم‌فکری و به اشتراک گذاری دانش در زمینه علل، آثار و راه‌کارهای مقابله با آلودگی هوای اصفهان

استادان اصفهان علیه آلودگی هوا

هم‌فکری و به اشتراک گذاری دانش در زمینه علل، آثار و راه‌کارهای مقابله با آلودگی هوای اصفهان

استادان اصفهان علیه آلودگی هوا

به نام خدا

این وبلاگ توسط جمعی از استادان دانشگاه‌های اصفهان که امضاءکننده نامه بهمن‌ماه 1392 برای مقابله با آلودگی هوای این شهر بوده‌اند ایجاد شده است. هدف از آن هم‌فکری و هم‌افزایی تلاش‌های همه اقشار در جهت حل این مسئله مهم و بهبود مستمر و پایدار کیفیت هوا و جلوگیری از آثار زیان‌بار و غیرقابل جبران پدیده آلودگی هواست.
رئوس مطالب این سایت را می‌توانید با استفاده از نرم افزارهای خبرخوان نیز روی کامپیوتر یا گوشی و تبلت خود دریافت نمایید.
آخرین نظرات
شنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۳، ۰۸:۱۶ ب.ظ

مقایسه آلودگی هوای امسال و سال قبل اصفهان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان به اقدامات صورت گرفته در راستای مدیریت آلاینده ها برای کاهش آلودگی هوای اصفهان اشاره کرد و گفت: اصفهان از ابتدای امسال تاکنون 315 روز هوای سالم داشت در حالیکه در مدت مشابه در سال گذشته 263 روز هوای اصفهان سالم بود.

وی افزود: تعداد روز های ناسالم هوا در سال گذشته 68 روز و در سال جاری 36 روز بوده است.

وی همچنین تعداد روز های بسیار ناسالم هوا در اصفهان را از ابتدای سال جاری تاکنون 18 روز و در سال گذشته هفت روز عنوان کرد و گفت: امسال وضعیت هوا در شرایط خطرناک قرار نگرفت در حالی که در سال گذشته هفت روز هوای اصفهان در شرایط خطرناک بود.

ظهرابی یکی از اقدامات موثر در سال جاری برای کاهش آلودگی هوا در اصفهان را پلمپ کوره های مازوت سوز دو نیروگاه اصفهان عنوان کرد و گفت: این دو نیروگاه آلودگی مصرف 15 میلیون لیتر مازوت را در شبانه روز وارد هوای اصفهان می کردند.

وی تولید و توزیع بنزین یورو چهار، خارج کردن برخی واحدهای صنعتی آلاینده شامل طلاسازی ها و ریخته گری ها از داخل شهر و کاهش ظرفیت تولید دیگر واحدهای صنعتی شامل آجرپزی ها و معادن گچ و وارد کردن اتوبوسهای گازسوز به چرخه حمل و نقل شهری را از دیگر اقدامات برای کنترل کیفی هوای اصفهان برشمرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان همچنین به وجود 170 هزار خودروی فرسوده بالای 20 سال در اصفهان اشاره کرد و گفت: برای این مقوله نیز سازمان در حال برنامه ریزی است.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۲۳
isfpap-admin-iut

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی