استادان اصفهان علیه آلودگی هوا

هم‌فکری و به اشتراک گذاری دانش در زمینه علل، آثار و راه‌کارهای مقابله با آلودگی هوای اصفهان

استادان اصفهان علیه آلودگی هوا

هم‌فکری و به اشتراک گذاری دانش در زمینه علل، آثار و راه‌کارهای مقابله با آلودگی هوای اصفهان

استادان اصفهان علیه آلودگی هوا

به نام خدا

این وبلاگ توسط جمعی از استادان دانشگاه‌های اصفهان که امضاءکننده نامه بهمن‌ماه 1392 برای مقابله با آلودگی هوای این شهر بوده‌اند ایجاد شده است. هدف از آن هم‌فکری و هم‌افزایی تلاش‌های همه اقشار در جهت حل این مسئله مهم و بهبود مستمر و پایدار کیفیت هوا و جلوگیری از آثار زیان‌بار و غیرقابل جبران پدیده آلودگی هواست.
رئوس مطالب این سایت را می‌توانید با استفاده از نرم افزارهای خبرخوان نیز روی کامپیوتر یا گوشی و تبلت خود دریافت نمایید.
آخرین نظرات

استاندار اصفهان: بررسی‌ها نشان می‌دهد که مردم اصفهان بر دو موضوع آلودگی هوا و کم آبی حساسیت ویژه دارند.  بدیهی است که آلودگی هوا موجب مشکلاتی همچون بروز بیماری‌ها شده و این موضوع در کارگروه سلامت استان نیز مورد بررسی قرار گرفته است. زرگرپور، دلیل اصلی بروز چنین مشکلاتی را نداشتن طرح آمایش سرزمین دانست. وی بیان کرد: مطابق آمارها در استان 53 روز مشکل ریزگردها داریم و 66 روز نیز هوای استان ناسالم است. استاندار اصفهان از تصویب طرح جامع کنترل کیفی هوای منطقه اصفهان با 38 اقدام اساسی در شورای برنامه ریزی استان خبر داد و افزود: 23 دستگاه اجرایی استان متولی عملی کردن این طرح هستند و امیدوارم مطابق پیش‌بینی‌ها اجرای این طرح 65 روز از روزهای ناسالم را کاهش دهد. زرگرپور اظهار کرد: پالایشگاه و صنایع بزرگ در استان اصفهان از عوامل آلاینده هوا به شمار می‌آیند و استانداری اصفهان با قوت و جدیت اجرایی شدن این طرح را دنبال می‌کند.

ایسنا -  کد خبر: 92121309092

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۱۴
isfpap-admin-iut

نظرات (۳)

اکثر فولادسازهای دنیا یا در جزایری میان دریا و یا در بنادری در کنار دریا بنا شده اند. چرا دو قطب بزرگ فولادساز کشور در فلات مرکزی ایران حجم بزرگی از آب قیمتی را می بلعند! و همچنان در حال توسعه هستند. ( طرح توازن در ذوب آهن و طرحهای توسعه فولادسازی مجتمع فولاد). چرا برای 2 واحد 5 میلیون تنی این حجم فشار و هزینه بر محیط زیست و آب و مردم استانهای مرکزی وارد شود. یک تصمیم ملی بگیرند که 50 میلیون تن فولادسازی در کنار خلیج فارس نصب و بهره برداری شود. این به معنی تعطیلی فولادهای مرکز ایران نیست آنها می توانند واحدهایی مانند نورد سرد، نورد گرم و گالوانیزه و .... را داشته و ادامه دهند. 

یکی از بنیانگذران فولاد می‌گفت که محل ایجاد شرکت فولاد نزدیک بندرعباس بود،‌ ولی ما اوایل انقلاب با همان تفکر انقلابی که فکر می‌کردیم هر کاری زمان قبل انقلاب شده اشتباه وخیانت‌آلود بوده، طرح را منتقل کردیم به مبارکه!! احتمالا خیلی از شما این را می‌دانستید،‌ ولی واقعا اینجاست که باید گفت ازماست که برماست، حالا با چه هزینه‌ای امکان انتقال اینها فراهم می‌شود و چقدر طول می‌کشد تا این کار عملی شود؟ ظاهرا باید با یک کار انقلابی دیگر درخواست انتقال را جدی مطرح کرد.
۲۸ آذر ۹۳ ، ۰۹:۴۱ فریبا شاکر
با سلام و تشکر
گرچه زحمات زیادی جهت رفع عوامل آلایندگی هوا در شهر اصفهان کشیده شده اما امسال باز هم با روزهایی با هوای بسیار آلوده و در مرز هشدار روبرو هستیم. یکی از مواردی که همواره روی آن تاکید شده ومی‌شود استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی و پرهیز از استفاده از اتومبیل شخصی جز در موارد ضروری است. اما وضعیت حمل ونقل در شهر اصفهان علیرغم تلاشهای بسیار صورت گرفته هنوز از معضلات بسیاری رنج می برد. به نظر من علاوه بر سعی در گسترش سیستم حمل ونقل باید به مدیریت این سیستم نیز توجه بیشتری شود و در این مسیر قدم هایی برداشته شود. یکی از این قدم ها سعی در برنامه ریزی بهتر سیستم حمل و نقل و آسانی استفاده از این سیستم است. مواردی که نیاز به ‌برنامه‌ریزی و بازنگری دارد عبارتند از:
۱. پوشش کامل سیستم اتوبوسرانی در سطح شهر. بسیاری از خیابانهای شهر اصفهان مانند آبشار و شمس آبادی، که اتفاقا از مسیرهای مهم هستند، زیر پوشش شرکت واحد نیستند.
۲. وجود اتصال بین مسیرهای مختلف. بعضا برای تعویض اتوبوس باید مسیر طولانی را بین دوایستگاه طی کرد.
۳. وجود ایستگاه های مشخص برای اتوبوسهای هر مسیر.  در برخی ایستگاه های اصلی شهر که مسیرهای زیادی با هم تلاقی دارند مسافرین  برای یافتن اتوبوس مورد نظر سردرگم می شوند. اینگونه ایستگاهها باید مانند یک شبه ترمینال طراحی شوند و اتوبوس هر مسیر در زیر تابلوی خود توقف کند.
و ....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی